پینه دستان

پینه دستان


حسین حبیبی» با اعلام این مطلب، به ایلنا گفت: به استناد اخباری که تاکنون از جلسات تعیین مزد شورای عالی کار منتشر شده معتقدم که اعضای گروه کارگری امسال مسیر خوب و متفاوتی را در پیش گرفته‌اند اما در عین حال جامعه کارگری از اعضای اصلی و مشاور جلسات تعیین مزد انتظار دارد تا این هوشیاری و یکپارچگی را تا به انتها حفظ کنند.

وی افزود: اینکه گروه کارگری امسال برخلاف سالهای گذشته تنها خواستار افزایش دستمزد براساس تمامی تبصره‌های ماده ۴۱ قانون کار شده و از وارد شدن به بازی‌های ارائه عدد و رقم در مورد مزد سال ۹۴ خودداری کرده است، نشان می‌دهد که گروه کارگری قصد ندارد تا با ادبیات مورد علاقه گروه کارفرمایی و دولت در مورد چگونگی افزایش مزد سخن بگوید.

این فعال کارگری افزود: این هوشیاری گروه کارگری یعنی اینکه اعضای کارگری شورای عالی کار مراقب هستند تا حواشی مزدی مانند افزایش حقوق مسکن، خواربار و سنوات کارگران روی افزایش حداقل مزد تاثیر منفی نگذارد.

حبیبی افزود: در اصل وظیفه اعضای شورای عالی کار، افزایش حداقل مزد کارگران است و موضوعاتی مانند تعیین مزایای جانبی در اولویت‌های بعدی کار آن‌ها قرار دارد.

وی افزود: براین اساس از همه کسانی که به عنوان عضو اصلی یا مشاور گروه کارگری در جلسات شورای عالی کار حضور دارند انتظار می‌رود که بصورت هماهنگ عمل کنند و از ارائه اعداد و ارقامی که با سبد هزینه‌های زندگی یک خانواده چهار نفری مغایرت دارد خودداری کنند.

حبیبی از مطرح شدن مشکلات کارفرمایان در جلسات افزایش مزدی کارگران به عنوان یکی از راه‌هایی یاد کرد که در سالهای گذشته از آن برای منحرف کردن دستور اصلی جلسات استفاده شده است و این در حالی است با فرض وارد بودن مشکلات کارفرمایان اصولا جلسات شورای عالی کار هیچ وجاحت قانونی برای طرح این موضوعات ندارد.

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران ادامه داد: خوشبختانه شنیده‌ایم که در جلسات امسال اعضای گروه کارگری با هوشمندی اجازه تکرار اتفاقات سال گذشته را ندادند.

حبیبی همچنین از اطلاع رسانی شفاف و منسجم گروه کارگری شورای عالی کار از جلسات تعیین مزد سال ۹۴ به عنوان یک نکته مثبت یاد کرد و افزود: استفاده از این رویکرد باعث شد تا برخلاف سالهای گذشته به تمامی حرف و حدیث‌هایی که در رابطه با نفوذ دست‌های پشت پرده زده می‌شد خاتمه داده شود.

وی افزود: حتی اگر در گذشته دست‌های پشت پرده توانسته باشند از افزایش واقعی مزد جلوگیری کنند، دست کم تا به این لحظه در جلسات امسال هنوز چنین اجازه‌ای به آنان داده نشده است که بتوانند به سود گروه کارفرمایی یا دولت از افزایش مزد جلوگیری کنند.

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در پایان گفت: حتی اگر در جلسه عصر فردا بازهم گروه کارگری نتوانند در برابر اتحاد گروه کارفرمایی، دولت و دست‌های پنهان احتمالی مزد کارگران را به اندازه واقعی افزایش دهد، بازهم عملکرد مطلوب و متفاوت اعضای گروه کارگری با امضا نکردن مصوبه مزدی این فرصت را به بدنه جامعه کارگری خواهد داد تا از طریق ابزارهای قانونی دیگر نسبت به افزایش دستمزد‌ها اقدام کند.

دستمزد 94


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: دو شنبه 23 / 12 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com